Reklamacje i zwroty

 

Reklamacje.

 

  • Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) Componentstore.pl ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową przez okres dwóch lat od wydania towaru Klientowi.

  • Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

  • Jeżeli Klient, z przyczyn określonych w ust. 2, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli Componentstore.pl nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Klienta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, a w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna może on odstąpić od umowy.

  • Warunkiem skorzystania z powyższych uprawnień przez Klienta jest pisemne zawiadomienie Componentstore.pl o niezgodności towaru z umową w razie uszkodzenia przesyłki przed upływem 7 dni od dnia odebrania przesyłki. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem na adres siedziby Componentstore.pl, wskazany w niniejszym Regulaminie lud adres mailowy contact.component@gmail.com

  • W celu rozpatrzenia reklamacji należy odesłać towar na koszt własny do siedziby firmy Mateusz Bielecki ul. Niepodległości 10, 23-204 Kraśnik wraz z kopią dowodu zakupu oraz opisem niezgodności  i wskazaniem czego Klient się domaga. Componentstore.pl nie przyjmuje przesyłek za pobraniem. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Componentstore.pl, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  • Componentstore.pl rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. Nie ustosunkowanie się przez Componentstore.pl w powyższym terminie oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.

  • Componentstore.pl ma prawo odmówić uwzględnienia reklamacji jeżeli towar został uszkodzony mechanicznie lub w inny sposób zniszczony z winy użytkownika.

  • W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Componentstore.pl nie zwróci Klientowi kosztów przesyłki pocztowej.

 

 

Prawo odstąpienia od umowy.

 

  • Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni kalendarzowych od otrzymania towaru. Dla zachowania powyższego terminu 14-dniowego, wystarczające jest wysłanie w tym terminie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży na adres Mateusz Bielecki ul. Niepodległości 10, 23-204 Kraśnik lub skan dokumentu elektronicznie na adres contact.component@gmail.com. W przypadku skorzystania przez Klienta, z powyższego prawa odstąpienia od umowy sprzedaży towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą, a to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Componentstore.pl zwraca koszt zakupu towaru na rachunek bankowy Klienta wskazany, w oświadczeniu o odstąpieniu. Towar powinien być zwrócony przez Klienta na adres Mateusz Bielecki ul. Niepodległości 10, 23-204 Kraśnik.  Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania, a koszt opakowania i odesłania towaru leży po stronie Klienta.

  • Koszt odesłania wymienianego produktu do Componentstore.pl ponosi Klient. Koszt wysłania nowego produktu do klienta ponosi Componentstore.pl

  • W PRZYPADKU SKORZYSTANIA PRZEZ KLIENTA Z OPCJI „personalizacja”, Z UWAGI NA FAKT, IŻ TAKIE TOWARY SĄ WYKONYWANE INDYWIDUALNIE NA ZAMÓWIENIE KLIENTA, WEDŁUG WŁAŚCIWOŚCI OKREŚLONYCH PRZEZ KLIENTA W ZAMÓWIENIU,  TO ZGODNIE Z ART. 10 UST. 3 PKT 4 USTAWY Z DNIA 2 MARCA 2000 ROKU O OCHRONIE NIEKTÓRYCH PRAW KONSUMENTÓW ORAZ O ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODĘ WYRZĄDZONĄ PRZEZ PRODUKT NIEBEZPIECZNY (DZ. U. NR 22, POZ. 271 Z PÓŹN. ZM.) KLIENT NIE MOŻE SKORZYSTAĆ Z PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY, W CIĄGU 10 DNI OD DATY ODEBRANIA TOWARU.

  • Jeżeli Componentstore.pl nie może zrealizować zamówienia z tego powodu, że towar nie jest dostępny, powiadomi on o tym Klienta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od złożenia zamówienia przez Klienta.

  • W przypadku braku, ze strony Componentstore.pl możliwości zrealizowania zamówienia, Componentstore.pl gwarantuje Klientowi zwrot uiszczonej przez niego kwoty za towar. Pieniądze zostaną zwrócone Klientowi najpóźniej w ciągu 14 dni, na rachunek bankowy podany przez Klienta.

 

Dostawa i zwroty.

 

  • Dokładamy staranności, aby realizacja zamówienia, nastąpiła w ciągu 5 dni roboczych. Jeśli czas ten będzie się przedłużał, poinformujemy kupującego drogą elektroniczną. Do czasu realizacji zamówienia nie wlicza się czasu dostawy, który zależy od podmiotu realizującego dostawę wybranego przez klienta.

  • w przypadku płatności przelewem elektronicznym, bankowym złożenie zamówienia jest równe z dniem otrzymania przez Componentstore.pl potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący tę transakcję.

  • Dostawa - uszkodzone opakowanie – Klient jest zobowiązany do sprawdzenia opakowanie paczki przy odbiorze od kuriera pod kątem uszkodzeń, zmarszczek i rozdarć.

  • Jeśli Klient ma zastrzeżenia do opakowania: należy spisać z kurierem „protokół szkody” i otworzyć w jego obecności przesyłkę, aby sprawdzić, czy produkt nie uległ uszkodzeniu. Jeżeli Klient odbierze przesyłkę od kuriera i nie zgłosi uszkodzeń, dla firmy kurierskiej i dla nas oznacza to, że otrzymał przesyłkę w idealnym stanie. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa w wyniku przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń.

  • W związku z przyjmowaniem przesyłek bez zastrzeżeń należy mieć na uwadze, że uszkodzenie przesyłki nie powstało w czasie wykonywania usługi przez firmę dostarczającą przesyłkę, w związku z czym firma spedycyjna nie ponosi odpowiedzialności za powstałe szkody. Dodatkowo informujemy, że przyjęcie przesyłki z widocznymi uszkodzeniami (widocznymi uszkodzeniami zewnętrznymi) powoduje wygaśnięcie roszczeń.

  • Dostawa - uszkodzony produkt - Jeżeli zawartość przesyłki jest uszkodzona, Klient zobowiązany jest do spisania z kurierem „protokół szkody”, będzie to podstawa do reklamacji u firmy spedycyjnej.

  • Jeżeli przesyłka była nieuszkodzona, kurier już odjechał, a Klient zauważył, że produkt jest uszkodzony, Klient ma TYLKO 7 dni na złożenie reklamacji u kuriera, który dostarczył przesyłkę

  • Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa w wyniku przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń. Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu wad niewidocznych lub uszkodzeń przesyłki zgłoszonych przez Odbiorcę (czyli Klienta) firmie, która dostarczyła przesyłkę, nie później niż w terminie 7 dni od przyjęcia przesyłki. Oznacza to, że jeśli okaże się, że zawartość jest uszkodzona, masz tylko 7 dni na zgłoszenie tego firmie spedycyjnej, nie nam, Componentstore.pl, ale bezpośrednio przewoźnikowi.

  • Kupujący ponoszą koszty zwrotu uszkodzonego produktu do nadawcy. Jeżeli wadliwy produkt nie zostanie zwrócony w ciągu 14 dni, kupujący odpowiada za ewentualną utratę wartości. 

  • Uwaga! Jeśli nie odbierzesz paczki i wróci ona do nadawcy, czyli Componentstore.pl, Klient zostanie obciążony kosztami wysyłki i wysyłki zwrotnej.